Search

התכנית המסתמנת להבראת המשק: הקלות נוספות בתשלומים - וואלה!

התכנית המסתמנת להבראת המשק: הקלות נוספות בתשלומים - וואלה!

התכנית המסתמנת להבראת המשק: הקלות נוספות בתשלומים ומענקים לעסקים
צילום: דוברות משרד הביטחון, עריכה: אביחי ברוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את בכירי האוצר לתכנן תכנית סיוע כלכלית בהיקף של 80 מיליארד שקלים ולהביאה בפניו היום (שישי). המתווה המסתמן כולל חבילת צעדים נוספים לעצמאים, עסקים קטנים ובינוניים שנפגעו ממשבר הקורונה. בנוסף לתכנית, הממשלה אישרה שתי תקנות - קיצור משך הזמן הדרוש לקבלת דמי אבטלה לחצי שנה וסיוע לבני 67 ומעלה שעבודתם הופסקה בעקבות צמצום פעילות המשק.

לפי תכנית הסיוע המסתמנת, תקציב הבריאות יעלה ב-7-10 מיליארד שקלים לטובת הצטיידות, רכש, התגוננות והסברה. סעיפים נוספים במתווה צפויים לכלול מענק לעצמאים בעלי מחזור של עד מיליון וחצי שקלים בסך של עד 6,000 שקלים לחודשיים, והקלות בארנונה לעסקים. כמו כן, במשרד מנסים לעבוד על קרן הלוואות לעסקים בעלי מחזור מכירות גדול יותר מ-400 מיליון שקלים.

מלבד תכנית הסיוע הכלכלית, נתניהו צפוי לדון היום בהצטיידות והיערכות להמשך התפשטות הנגיף, וכן בבחינה החמרת הגבלות התנועה. בדיונים ישתתפו שרים, מנכ"לי משרדים וגורמי מקצוע ורפואה.

על פי התקנה החדשה, אדם שהגיש לביטוח הלאומי תביעה לדמי אבטלה בתקופה שבין 15 במרץ ל-7 באפריל ולא נרשם בשירות התעסוקה, או שנרשם אך המידע לא התקבל - ייחשב כמובטל לפי סעיף זכאות לדמי אבטלה לחודש מרץ מ-15 במרץ או ביום הפסקת העסקתו (לפי המאוחר מביניהם). כמו כן, הביטוח הלאומי רשאי לשלם מקדמה בסך 2,000 שקלים למבוטח שהגיש תביעה, אך טרם הושלמו הליכי הטיפול בתביעתו, וצבר תקופת אכשרה של שישה חודשים. בנוסף, הוחלט על דחיית תשלומי הביטוח הלאומי לעצמאים לחודש אפריל על מנת להקל עליהם בתקופה זו.

המענק לגמלאים יאושר לאזרחים בני 67 ומעלה שפוטרו מעבודתם או הוצאו לחל"ת ביוזמת המעסיק לתקופה של 30 ימים והיו עובדים שכירים בתקופה של שלושה חודשים רציפים מיום שבו הפסיקו את עבודתו. סכום המענק לחודש מרץ ייקבע בהתאם להכנסתו החודשית לפי הפירוט הבא: 2,000 שקלים לזכאי שהכנסתו אינה עולה על סכום זה, 1,500 שקלים לזכאי שהכנסתו בין 2,000-4,000 שקלים ואלף שקלים לזכאי שהכנסתו בין 4,000-5,000 שקלים.

בעקבות צמצום פעילות המשק במסגרת הגבלות התנועה, שיעור האבטלה עלה ל-21.4%. מאתמול ועד השעה 05:00 נרשמו 9,497 דורשי עבודה חדשים. סך הכול התווספו אתמול 42,860 מובטלים חדשים, ומתחילת חודש מרץ נרשמו 892,525 מובטלים בשירות התעסוקה.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, אמר אתמול בדיון בוועדת הכספים כי מפרוץ המשבר העמיד המשרד סיוע כלכלי בהיקף של 40 מיליארד שקלים. התמריצים כוללים דמי אבטלה בסך עשרה מיליארד שקלים, קרן סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בסך שמונה מיליארד שקלים והקלות תזרימיות בהיקף 20 מיליארד שקלים לתשלומי חובה (משכנתה, מע"מ, ארנונה, חשמל, מים ואגרות).

"זהו אחד המשברים הגדולים ביותר, אם לא הגדול ביותר מאז היווסד המדינה", אמר באב"ד. "המשבר הוא משבר ריאלי, שעלול להשפיע על המערכת הפיננסית. נכנסנו עם חוב תוצר נמוך, אבטלה נמוכה ומערכת פיננסית איתנה - עם זאת, ככל שעובר הזמן המשבר מעמיק והופך לבעל משמעותיות על המשק".

(עדכון ראשון: 11:14)

Let's block ads! (Why?)



2020-03-27 10:12:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDkwNjXSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "התכנית המסתמנת להבראת המשק: הקלות נוספות בתשלומים - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.