Search

מנדלבליט: עדיין לא אדון בעתירה נגד רה"מ - ישראל היום

מנדלבליט: עדיין לא אדון בעתירה נגד רה"מ - ישראל היום

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ענה היום (חמישי) לבג"ץ, שהורה לו להגיש חוות דעת בנוגע ליכולתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלה אם ייבחר בבחירות מארס 2020, וטען כי אין להכריחו לענות על שאלה זו, עד שבג"ץ ידון האם יש לקיים דיון על העתירה, או לפסול אותה על הסף.

בהודעה שהעביר מנדלבליט, באמצעות מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, נאחר כי " חוות הדעת היא חלק מהסעדים המבוקשים בעתירה, ובית המשפט טרם דן הסעדים אלו, לא כל שכן הכריע אם בכוונתו לדון בסוגיה לגופה". 

נתניהו: "בדמוקרטיה העם מחליט מי מנהיג"

עוד הוסיף היועמ"ש כי "בנסיבות אלה, וכל עוד לא התקבלה הכרעה כאמור, היועמ"ש סבור שאין בסיס משפטי לחייבו להגיש עמדה מטעמו לגופם של דברים, כפי שמבקשים העותרים, טרם קיום דיון בעתירה, וללא הוצאת צו על תנאי ולאחר מכן צו מוחלט, כאשר עצם השאלה האם על ביהמ"ש לדון ולהכריע עתה בסוגיה שבמוקד היא כשלעצמה שאלה כבדת משקל, מורכבת ורגישה, ולפיכך יש להידרש אליה בשלב מקדמי ונפרד, טרם בירור העתירה".

בעקבות זאת, ביקש מנדלבליט מבג"ץ להקדיש את הדיון בעתירה, שאמור להיערך ב-31 בדצמבר, בשאלה האם לדחות את העתירה על הסף או לדון בה, והוסיף כי אם בית המשפט יחליט שיש מקום לדון בעתירה, אז הוא יגיד את עמדתו בעניין.

עוד בנושא:

כזכור, התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט העליון לאחר הגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה נתניהו, וקראה לו לקבוע כי ראש הממשלה לא יכול יהיה להקים ממשלה, גם אם הליכוד בראותו יזכה בבחירות הבאות. השופטים שידונו בעתירה הם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, המשנה לנשיאה חנן מלצר ושופט העליון עוזי פוגלמן. 

עצם זה שרק שלושה שופטים דנים בעתירה תקדימית שכזו נחשב לאירוע חריג - שכן בדרך כלל בעתירות שכאלה דנים שבעה ואף תשעה שופטים, בנוסף לכך, שלושת השופטים נחשבים לשופטים אקטיביסטיים. בעקבות ההרכב המצומצם והאקטיביסטי גורם משפטי בכיר האשים את חיות שהיא "בחרה הרכב שיפסוק כמוה", בעתירה.

העתירה נגד מסוגלות נתניהו להקים ממשלה

Let's block ads! (Why?)



2019-12-26 13:28:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE5MDQ30gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מנדלבליט: עדיין לא אדון בעתירה נגד רה"מ - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.