Search

נדחו העתירות שדרשו מנתניהו להתפטר - ערוץ 7

נדחו העתירות שדרשו מנתניהו להתפטר - ערוץ 7

שופטי בג"ץ נועם סולברג, ג'ורג' קרא ויוסף אלרון דחו בצהריים (חמישי) את עתירות התנועה לאיכות השלטון ועו"ד שפיק רפול שדרשו להורות לנתניהו להתפטר ולהורות ליועמ"ש להכריז על נבצרותו של נתניהו.

בעתירה התבקשו שוטפטי בית המשפט העליון בנוסף להורות לנתניהו להתפטר מתפקידיו כשר הבריאות, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, שר התפוצות וממלא מקום שר החקלאות ופיתוח הכפר.

בפסק הדין קבעו השופטים כי יש לדחות את העתירות על הסף, "הן בשל אי-מיצוי הליכים כנדרש, הן בשל כך שעניינן בסוגיות שאינן מצריכות הכרעה שיפוטית לעת הזו".

בחוות הדעת העיקרית כתב השופט אלרון כי העותרים אמנם ביצעו לכאורה מיצוי הליכים ופנו לנתניהו וליועמ"ש לפני שהגישו את העתירות, אולם לדבריו, "אך עשו זאת מן השפה אל החוץ, כדי לצאת ידי חובתם בלבד, ולא המתינו זמן סביר לקבלת מענה לפנייתם".

"בנסיבות אלו, בהן העותרים לא הותירו בידי המשיבים זמן סביר הנדרש כדי לבחון את טענותיהם ולגבש מענה להן, אין לראות בפנייתם המוקדמת של העותרים אל המשיבים בבחינת מיצוי הליכים מהותי", קבע אלרון.

לגופן של הטענות קיבל אלרון את עמדת היועמ"ש לפיה לנוכח פיזור הכנסת אין מקום לדון כעת בשאלה האם ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום חייב להתפטר, "כידוע, אמש אושרה בקריאה שניה ושלישית בכנסת הצעת החוק להתפזרות הכנסת העשרים ושתיים והקדמת הבחירות, התש"ף – 2019, ובעקבות זאת הודע לציבור על עריכת בחירות חדשות לכנסת העשרים ושלוש בעוד כחודשיים ומחצה. בנסיבות אלה, לנוכח עריכתן של בחירות חדשות במועד קרוב, שתוצאתן אינה ידועה, מתייתר הצורך כי בית המשפט יכריע כעת בסוגיות שמעוררות העתירות דנן".

בסיום כתב השופט כי לנוכח הודעת נתניהו שבכוונתו להתפטר מכל תפקידיו כשר עד ל-1 בינואר מתייתר הצורך לדון בנושא זה. אלרון אף קבע, באופן חריג, שעו"ד שפיק והתנועה לאיכות השלטון ישלמו בנפרד 3,000 ש"ח הוצאות לנתניהו וליועמ"ש, כל אחד.


Let's block ads! (Why?)



2019-12-12 11:22:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiK2h0dHBzOi8vd3d3Lmlubi5jby5pbC9OZXdzL05ld3MuYXNweC80MjEwMjTSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נדחו העתירות שדרשו מנתניהו להתפטר - ערוץ 7"

Post a Comment

Powered by Blogger.