Search

פרקליטי הקטין מפרשת דומא: "השופטים עשו סיבוב של 180 מעלות, נגיע עם זה עד לעליון" - ישראל היום

פרקליטי הקטין מפרשת דומא: "השופטים עשו סיבוב של 180 מעלות, נגיע עם זה עד לעליון" - ישראל היום

לטענת פרקליטי הקטין, עו"ד אמיר ועו"ד עדי קידר מארגון חוננו, עונה הנער בעת חקירות השב"כ, דבר שמעמיד באור אחר את כל המידע שמסר. "אנחנו מקבלים את ההחלטה בהפתעה גדולה מאוד", הוסיף עו"ד אמיר, "בדיון שבו ניתנו הסיכומים באישום, לא היה צל צילו של ספק ביחס לעמדתו של בית המשפט באישום הזה, הדברים היו כל כך קשים ונוקבים. השופטים פנו במפורש לתביעה וביקשו להסכים לזיכוי של הקטין. אנחנו לא יודעים להסביר את ההיפוך הזה של הדברים בצורה של 180 מעלות. אני הרבה מאוד שנים נמצא בבית משפט וקשה לי להיזכר במשהו דומה. זו הייתה עמדה כלך כך  ברורה, חוץ מלחתום את הזיכוי של העבירה של חברות בארגון טרור הכל נאמר בה, אז באנו כדי לשמוע את הזיכוי מהאישום הזה. זה לא קרה, אבל אנחנו נגיע לבית משפט העליון בעניין הזה".

צילום: ארגון חננו

עו"ד אמיר ביקש להוסיף כי "בית המשפט העליון צריך להכריע האם התרברבות מסויימת של קטין בגיל 15 או 16 הופכת אותו לטרוריסט, משום שהוא נגיד ניקב צמיגים של מכונית. זאת שאלה מורכבת, אני בטוח שעוד נשמע מזה בבית משפט העליון. אנחנו רוצים להזכיר שהאשימו אותו ברצח, ובשותפות לרצח. הדברים האלו ירדו ואינם עוד, אפילו לא קשירת קשר לרצח, וצריך להתנצל בפני קטין שנעצר ועבר חקירות קשות מאוד במסגרת העינויים שעבר בחקירות. במשפט זוטא ארוך, נמרץ וממושך, בית המשפט קיבל את הטענות וביטל את ההודאות שנגבו תוך בפגיעה חמורה בזכויות היסוד שלו ובניגוד לרצונו. את זה כדאי לזכור. אז כשאנחנו נמצאים, דווקא במקום כזה, ולאחר שהואשם ברצח, ומזה הוא זוכה בסופו של יום. זו התוצאה הסופית, אז כדאי לזכור את זה ולומר לציבור כולו לציבור הישראלי כולו, היהודי והערבי כאחד, צריך לכבד את ההכרעה הזו, ואת זה אנחנו לא שוכחים".

מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי) נמסר: "ביהמ"ש המחוזי קבע היום כי נאשם שהיה מעורב בתכנון הפיגוע בדומא, בו נרצחו בני משפחת דוואבשה ז"ל, ביצע עבירה של חברות בארגון טרור. הנאשם היה קטין בעת ביצוע המעשים.

"בית המשפט קבע כי צבר הראיות מציג תמונה ברורה אודות קיום הארגון והשתייכות הנאשם לו. נקבע כי הנאשם והאחרים, היו חברים בארגון טרור אשר שם לו למטרה להביא לתבערה ביטחונית על רקע לאומני ובין דתי. תוכניות הפעולה של הארגון כללו פגיעה בערבים חפים מפשע וברכושם ובקודשי דת נוצרים ומוסלמים, וזאת במטרה לעורר מדנים בין חלקי האוכלוסייה באופן שיביא למתיחות על רקע לאומני ויחייב את מדינת ישראל להשקיע תשומות רבות על מנת להחזיר את השקט והסדר. 

עו"ד ציון אמיר // צילום: גדעון מרקוביץ'

"הפעולות האלימות אותן ביצעו הנאשם והאחרים במסגרת ארגון הטרור נועדו להעביר מסר מרתיע ולזרוע אימה ופחד בקרב האוכלוסייה הערבית. נקבע כי הנאשם והאחרים פעלו מתוך מניע גזעני ואידאולוגי בכוונה להביא לשינוי מדיניות השלטון ולכך שהמדינה תתנהל לפי חוקי התורה.

כזכור ביום 12.5.19 קבע בית המשפט, לאור הודאתו של הנאשם במסגרת הסדר טיעון, כי ביצע עבירה של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני בכך שלקח חלק בתכנון ובהכנות לפיגוע בו נרצחו בני משפחת דוואבשה. בנוסף נקבע על פי הודאתו כי ביצע עבירות של הצתה והשחתת מקרקעין ממניע גזעני, השחתת פני מקרקעין ממניע גזעני, חבלה במזיד והיזק בזדון ממניע גזעני (11 עבירות). 

האישום של חברות בארגון טרור נותר להכרעת ביהמ"ש, שניתנה היום.

יובהר, כי גם על פי כתב האישום המקורי הנאשם לא היה בזירה ומשכך לא הואשם ברצח, אלא במעורבות בתכנון הפיגוע.

בעצם ההודאה במסגרת ההסדר, וויתרה ההגנה על האפשרות לערער על ההחלטה במשפט הזוטא. בין היתר, וויתרה ההגנה על האפשרות לערער על הקביעות בנוגע להודאות הנאשם בפני המדובבים במסגרת התרגיל אשר התקבל כקביל על ידי בית המשפט במסגרת ההחלטה במשפט הזוטא.

התובעות בתיק עורכות הדין יעל עצמון ודנה אלון: "בית המשפט קיבל את עמדתנו וקבע שהנאשם שהיה מעורב בין היתר בתכנון הפיגוע בו נרצחו בני משפחת דוואבשה, נקבע שהוא חבר בארגון טרור ששם לו למטרה ליצור תבערה ביטחונית ולזרוע פחד ואימה בקרב האוכלוסייה הערבית".

כאמור, בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע היום (חמישי) את הקטין הנאשם בפרשת דומא (שריפת בית משפחת דוואבשה), בעבירה של חברות בארגון טרור, זאת בהמשך למה שדווח על עסקת טיעון שהוסדרה עם הנאשם כבר בחודש מאי האחרון. בית המשפט קבע כי יעבור תסקיר קצין מבחן בטרם יקבע עונשו. עקב העובדה שמדובר בקטין, עשוי תסקיר מבחן אף להוביל להמרת ההרשעה.

 

Let's block ads! (Why?)



2019-10-24 09:13:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzAxMTU30gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "פרקליטי הקטין מפרשת דומא: "השופטים עשו סיבוב של 180 מעלות, נגיע עם זה עד לעליון" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.