Search

משבר הקורונה: אל על הודיעה על ירידה משמעותית בהכנסות; תוכנית חירום ברש"ת - ישראל היום

משבר הקורונה: אל על הודיעה על ירידה משמעותית בהכנסות; תוכנית חירום ברש"ת - ישראל היום

הקורונה עושה שמות בענף התעופה: ברשות שדות התעופה החליטו היום (ראשון) להוציא לחופשה ללא תשלום כ-70 אחוזים מכלל העובדים הזמניים, בעקבות מספר הנוסעים הנמוך מאוד שנרשם בשבועות האחרונים כתוצאה ממגפת הקורונה שמתפשטת ברחבי העולם וגורמת להיערכות חירום בישראל. כזכור, באל על נערכים לפטר כ-1,000 עובדים מתוך 6,000 עובדי החברה, ולצמצם משרות נוספות.

לפי רשות שדות התעופה, הראשונים שיפוטרו יהיו רווקים ואלו שאינם בעלי משפחות, מתוך רצון למנוע פגיעה במשפחות. במקביל, עובדי היום יצאו לארבעה ימי חופשה יזומה, ובקרב עובדי הביטחון של רשות שדות התעופה יצומצמו המשרות לחלקיות. השעות הנוספות של כל עובדי רשות שדות התעופה בוטלו ויירשמו קיצוצים במשכורתם של העובדים הבכירים ברשות.

בנוסף ההנהלה הבכירה ויתרה על 50 אחוזים מהפיריון השנתי לשנת 2019, ובוטלו כל הגיוסים שהיו אמורים להתבצע לקראת עונת הקיץ העמוסה של של 2020.

בתוך כך, חברת אל על הוציאה היום (ראשון) הודעה לבורסה בה היא מזהירה כי השלכות מגפת הקורונה על תוצאותיה הכספיות לאור הירידה בפעילות ולאור המלצת משרד הבריאות ביחס לטיסות ליעדים שונים עולם.

בהתאם להערכות אלו, צופה החברה בשלב ראשוני ירידה ברווחיה בהיקף של כחצי מיליארד שקל. יודגש כי מספר זה מתייחס לאמצע השבוע שעבר, ובחישובים לא נלקחה בחשבון ההשלכות בעקבות הנחיות משרד הבריאות מה-4 במרץ 2020, ביחס לדרישה לבידוד עבור נוסעים החוזרים ואיסור כניסת אזרחים זרים ממדינות נוספות - צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה. ביחס להשלכות אלה טרם בוצעה הערכה, אולם לפי ההערכה הקודמת נראה צעד זה עלול לגרום הפסדים של לפחות חצי מיליארד שקל נוספים.

להערכת החברה, הירידה כאמור צפויה להתקזז בחלקה עם צמצום בהוצאות התפעוליות של החברה. בהתאם, החברה מעריכה בשלב זה כי ההשפעה של הירידה כאמור על תוצאות החברה בגין החודשים ינואר עד אפריל 2020 (כולל) צפויה להיות בטווח של כ- 70 עד 90 מיליון דולר, מתוכם כ- 35 עד 45 מיליון דולר בגין הרבעון הראשון לשנת 2020.

באל על מבקשים עזרה ממשלתית, ומקווים כי במשרד האוצר ישתכנעו לעזור לחברה בשל המהלכים שתבצע, ביניהם: התאמות בפעילות וברשת הנתיבים, פעולות תפעוליות ופיננסיות שמטרתן להקטין הוצאות ופיטורים.

ראש הממשלה נתניהו אמר הבוקר בישיבת הממשלה: "אנחנו בעיצומה של מגיפה עולמית גם אם לא הכריזו על כך רשמית. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה בין כל הגורמים ומקיים דיון בנושא כל יום, ולעיתים כמה פעמים ביום. בזכות הצעדים שהובלנו אני יכול להגיד שהמצב בישראל בשליטה והוא בין הטובים בעולם, אם לא הטוב ביותר במדינות המערב".

"אני קורא לציבור להיזהר מפייק ניוז של ידיעות כוזבות בעניין נגיף הקורונה בישראל. יש להישמע רק להודעות הרשמית של משרד הבריאות והגורמים הרשמיים. אני מבקש משר לביטחון פנים לפעול נגד מפיצי הודעות שווא היוצרות פאניקה בציבור – יש לא מעט כאלה".

אני פועל גם ברמה הבינלאומית. שוחחתי ב-72 השעות האחרונות עם לא מעט מנהיגים ויזמתי שיחת ועידה בינלאומית שתתקיים בהמשך השבוע. יש לישראל מה להציע ויש לישראל מה לקבל".

 

Let's block ads! (Why?)



2020-03-08 10:36:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM5ODUz0gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "משבר הקורונה: אל על הודיעה על ירידה משמעותית בהכנסות; תוכנית חירום ברש"ת - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.