Search

נתניהו: הפרטים עם כחול לבן סגורים, מתחייב לפנות לגנץ את מקומי אחרי שנה וחצי - הארץ

נתניהו: הפרטים עם כחול לבן סגורים, מתחייב לפנות לגנץ את מקומי אחרי שנה וחצי - הארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שבת) כי צוותי הליכוד וכחול לבן הגיעו להסכם, שטרם נחתם, שלפיו הוא יישאר ראש הממשלה למשך שנה וחצי ואז יחליף אותו בני גנץ לפרק זמן זהה. נתניהו התחייב לפנות את מקומו בתאריך שיוסכם עליו ב-2021. הוא הבהיר כי אם כחול לבן תדרוש הצבעה על בחירת יו"ר חדש לכנסת, המשא ומתן יופסק.

נתניהו אמר בראיונות לחדשות 12 ו-13 כי לפי ההסכם עם גנץ, שר האוצר יהיה מטעם הליכוד ולשר המשפטים ימונה מועמד מוסכם, או שתתקיים רוטציה בין השר וסגן השר. הוא הוסיף שמספר זהה של שרים ייצג כל אחת משתי המפלגות הגדולות, "אפילו שאנחנו קיבלנו יותר", ושהן יחלקו ביניהן שווה בשווה את ועדות הכנסת.

לשאלה אם אכן יקיים את הרוטציה בראשות הממשלה השיב נתניהו: "אני מפנה בדיוק בתאריך שאמרנו, לא יהיו טריקים ושטיקים". על דחיית משפטו אמר: "בתי המשפט פועלים עצמאית. אני אעשה בדיוק מה שבית המשפט יצווה עליי. יהיה משפט - אני אתייצב, אני אפריך את הטענות די בקלות". ראש הממשלה התחייב גם שלא להתמודד על נשיאות המדינה עם פרישתו של ראובן ריבלין, בשנה הבאה.

גנץ ולפיד בישיבת סיעת כחול לבן, בדצמבר

גנץ ולפיד בישיבת סיעת כחול לבן, בדצמברצילום: תומר אפלבאום

בראיונות תקף נתניהו את מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, שאותו סימן כמכשול להקמת ממשלת האחדות. "בגלל לפיד לא תהיה אחדות", טען נתניהו, "גנץ אומר 'ישראל לפני הכל' ולפיד לא רוצה". הוא כינה את לפיד "מטורלל" וקרא לו "להצטרף לליברמן ולהורוביץ".

את התוכנית של כחול לבן להחלפת יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כינה נתניהו "ניסיון השתלטות נגד כל הנורמות". הוא הוסיף: "הרעיון שלהם זה לקבל את יו"ר הכנסת ולהעביר חוקים שימנעו ממני להתמודד לראשות הממשלה. אלה חוקים איראניים ומטורללים". נתניהו הבהיר כי המשך המאמצים להדיח את אדלשטיין יטרפד הקמת ממשלת אחדות. "אם אני ראש הממשלה ראשון, אני צריך את יו"ר הכנסת ואת שר האוצר", הסביר.

גנץ מסר בתגובה: "מי שרוצה אחדות לא עובד עם אולטימטומים, לא משתמש בהדלפות מגמתיות ובטח שלא פוגע בדמוקרטיה ובאזרחים ומשתק את כנסת ישראל". לפיד הוסיף: "באמצע משבר לאומי יושב ראש הממשלה בטלוויזיה ומשקר ומכפיש ללא הרף. איומי הסרק של נתניהו לא מרשימים אותנו, גם לא ההסכם שלא היה ולא נברא. בשבוע הבא נבחר יו"ר חדש לכנסת, ונפעיל את הבית כדי להילחם בקורונה לטובת האזרחים. זה הדבר היחיד שחשוב עכשיו".

כפי שדיווח "הארץ" בסוף השבוע, גנץ נוטה להצטרף לממשלת אחדות, גם אם נתניהו יהיה הראשון לעמוד בראשה. זאת בניגוד לעמדה שהציגה כחול לבן בשנה האחרונה, שלפיה נתניהו אינו יכול לעמוד בראש הממשלה כל עוד הוא נאשם בפלילים. כל החלטה של גנץ צפויה להביא לטלטלה בכחול לבן: משה יעלון הבהיר לו כי לא ישב בממשלת נתניהו, ולפיד שוקל להישאר באופוזיציה במקרה כזה. מנגד, גבי אשכנזי הודיע שלא יצטרף לממשלה שנשענת על הרשימה המשותפת.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-21 20:07:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3LmhhYXJldHouY28uaWwvbmV3cy9lbGVjdGlvbnMvMS44Njk3MzE40gE2aHR0cHM6Ly93d3cuaGFhcmV0ei5jby5pbC9hbXAvbmV3cy9lbGVjdGlvbnMvMS44Njk3MzE4?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו: הפרטים עם כחול לבן סגורים, מתחייב לפנות לגנץ את מקומי אחרי שנה וחצי - הארץ"

Post a Comment

Powered by Blogger.