Search

נתניהו: שוקלים חובת בידוד לכל האזרחים ששבים לארץ - וואלה!

נתניהו: שוקלים חובת בידוד לכל האזרחים ששבים לארץ - וואלה!

נתניהו על משבר הקורונה: שוקלים חובת בידוד לכל האזרחים ששבים לארץ
צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

בהלת הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • נתניהו: נשקלת חובת בידוד עבור השבים לארץ מכל המדינות
  • השר ליצמן: מספר הנדבקים עמד על 25 - אך הוא גדל
  • מנכ"ל משרד הבריאות: בתוך ימים נתחיל לבודד את החולים בבתיהם

על רקע העלייה במספר חולי הקורונה בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ראשון) כי נשקלת חובת בידוד עבור השבים לישראל - מכל המדינות. "הגענו למסקנה שאם נעשה עוד צעדים - זה יוחלט על כלל המדינות", אמר נתניהו בהצהרה משותפת עם שר הבריאות יעקב ליצמן, ראש המל"ל (המטה לביטחון לאומי) מאיר בן שבת ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. בהצהרתם, השר ליצמן ומנכ"ל משרדו חשפו כי חלה עלייה נוספת במניין הנדבקים וכי בימים הקרובים צפויה תכנית להעברת הטיפול בחולי הקורונה מבתי החולים - לבתיהם הפרטיים.

נתניהו אמר כי האפשרות להטיל את חובת הבידוד הכוללת עלתה בדיון שהתקיים היום, ותמשיך לעמוד בדיונים שיימשכו הלילה. עד מחר צפויה להתקבל ההחלטה, שאותה הוא הגדיר כ"החלטה קשה מאוד". לדבריו, "אנחנו נוקטים את הפעולות לפי הצרכים שלנו. הצעדים שנקטנו עד היום הוכיחו את עצמם. אנחנו במצב של שליטה על התפשטות המחלה. אנחנו רואים עלייה תלולה מאוד במדינות אחרות".

נתניהו הוסיף כי "אנחנו לא אומרים שנסגור את שערינו", אלא שמדובר בחובת בידוד בלבד. "הבריאות קודמת לכל, אלה החיים עצמם. הבריאות גם מבטיחה את הכלכלה. אם יש התפרצות גדולה מאוד של המחלה, קשה מאוד לקיים את הכלכלה. זו עדיין החלטה קשה ובשביל זה אנחנו פה", אמר נתניהו.

הוא הוסיף בפנייה לאזרחים כי "ההיענות שלכם מרשימה בקנה מידה עולמי ומצילת חיים. אני מודה לכם שאתם שומרים על ההוראות שיוצאות ממשרד הבריאות".

ההצהרה לתקשורת נמסרה בתום דיון והערכת מצב על משבר הקורונה. השר ליצמן הוסיף לדבריו כי ישראל נמצאת "במצב די עדין" בקשר למשבר. לדבריו, מספר הנדבקים עמד על 25 נדבקים בישראל - אך בינתיים הוא גדל. "המדיניות של משרד הבריאות מההתחלה הייתה להחמיר", אמר ליצמן. "זה שעשינו זה הציל הרבה אנשים מהקורונה. המדיניות שלנו עשתה הרבה בעיות בחו"ל, שלא הבינו, וגם בארץ חשבו שאנחנו מגזימים, ועובדה שצדקנו".

שר הבריאות הוסיף כי על פי ההערכות צפויה עלייה במספר החולים. "אנחנו לפני הרבה החלטות לא קלות. יש דברים שאנחנו צריכים להחליט ונשקול, כולל בכלכלה. אני בטוח שכשנחליט על דברים ונפרסם אתם מחר אנשים יקבלו אותם בהבנה, גם אם זה יגרום לאי נוחות".

ליצמן הוסיף כי נכון לעכשיו יש 20 אלף בני אדם בישראל ששוהים בבידוד. "אנחנו קוראים לכולם לא לזוז מהבידוד גם אם זה קשה מאוד", הדגיש השר.

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף בהצהרה כי מדובר ב"תקופה מאוד לא פשוטה" למערכת הבריאות, והבהיר כי הצעדים שננקטו עד כה נועדו לאפשר לישראל להתמודד טוב יותר עם האתגר הגלובלי. "באירוע כל כך גדול, האירוע סוגר עלינו. הכנסנו שורה של מדינות לחובת הבידוד, אבל אנחנו רואים עוד מדינות שהמספר בהן עולה ויש בהן אובדן שליטה על קצב ההדבקה", הסביר בר סימן טוב. "זה יחייב אותנו לנקוט בעוד צעדים כדי לשמור כמה שניתן על ההדבקה בישראל. אנחנו רוצים לשטח את עקומת החולים כדי שהמערכת תוכל להגיע לכמה שיותר אנשים ולתת להם את הטיפול הטוב ביותר".

בר סימן טוב אמר כי במשרד לוקחים בחשבון את השיקולים הכלכליים, אולם לדבריו, "איפה שלא תהיה בריאות - לא תהיה כלכלה. אם המערכת תתקשה מאוד לתת שירות בריאותי חיוני לתושבים, זה יפגע בצורה אנושה גם בכלכלה".

המנכ"ל אמר גם כי ישראל נמצאת בשליטה על האירוע. לדבריו, "אני מאמין שזה יהיה מורכב אבל נצליח לשמור על שליטה. אני מאמין ששיתוף הפעולה הגלובלי הזה ינצח את הווירוס. גילינו שלהבדיל מהמיתוסים, הציבור הישראלי מקשיב להנחיות שלנו. לא כי אנחנו שולחים פקחים - ולפעמים כשצריך אנחנו עושים גם את זה. כשהאירוע הזה ייגמר, לא יודע מתי, נסתכל אחורה ונגיד שהמערכת הישראלית הייתה מאלו שהתמודדו עם המשבר באופן הכי טוב בעולם".

בר סימן טוב הוסיף כי בימים הקרובים הבידוד יעבור מהמרכזים הרפואיים - לבתיהם של החולים. מנכ"ל המשרד הסביר כי בהתחלה, עם הקמת המתחם המבודד במרכז הרפואי שיבא שבתל השומר, "לקחנו את בית החולים הגדול בארץ כי לא רצינו שהטיפול יהיה בבתי חולים במעגל השני. כרגע יש חולים גם בבתי חולים אחרים".

מעתה ואילך, לדבריו, "התכנית שלנו היא להעביר את הטיפול אל הבית של המטופל, אל הקהילה, באמצעות קופות החולים. אנחנו לומדים את המחלה. אנחנו קוראים את כל החומר המקצועים אבל אין תחליף למטפלים". בר סימן טוב הדגיש כי "זו שאלה של ימים".

בר סימן טוב דחה את הטענה שההחלטות שמתקבלות הן פוליטיות. "יש הבנה שצריך לקבל החלטות מורכבות, והן נהיות מורכבות מיום ליום. אני יכול להבטיח לכם שבזמן שאני מעביר בדיונים, הדיונים ענייניים. כל החלטה שצריכה להתקבל - תתקבל".

הוא הוסיף כי הוא "נמנע מלתת תחזיות על מה יקרה בעוד יום ובעוד שבוע. זה אירוע שמתפתח על הזמן". עם זאת, הוא העיר כי הוא "לא מעריך שבשום נקודה מספר המבודדים יגיע ל-80 אלף".

מצב הנהג החולה בקורונה הוחמר, טרמינל 1 בנתב"ג נסגר

במקביל לעליית מניין הנדבקים, חלה היום החמרה במצבו של נהג האוטובוס החולה, שהסיע את הצליינים מיוון שאובחנו עם הנגיף. מצב הנהג, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו, מוגדר במצב קשה וסובל מחום גבוה. בהתאם לכך, משרד הבריאות הטיל שורת הגבלות בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף.

אתמול, דנו במל"ל ובמשרד ראש הממשלה על שורה של הנחיות לגבי מדיניות הקורונה כלפי ארצות הברית. בשלב זה, ישראל לא תאסור טיסות מארצות הברית לישראל, אך המגיעים מקליפורניה, וושינגטון סטייט וניו יורק יצטרכו לשהות בבידוד בארץ. בנוסף לכך, מוקדם יותר היום נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית סיכמו בשיחה ביניהם כי בשעות הקרובות יתקיימו שיחות המשך בין הצוות הישראלי להתמודדות עם הקורונה לבין הצוות האמריקני.

נתניהו אמר בהצהרה כי ישראל פועלת במישור הלאומי והבינלאומי והוסיף: "מחר אקיים שיחת ועידה עם מנהיגי מדינות באירופה, ובהמשך אתאם שיחת ועידה עם מנהיגי מדינות במזרח התיכון".

מוקדם יותר היום, רשות שדות התעופה הודיעה כי הטיסות הבינלאומיות של כלל חברות התעופה עוברות מטרמינל 1 לטרמינל 3. למעט טיסות פנים ארציות, טרמינל 1 ייסגר לטיסות בינלאומית. המהלך מגיע ברקע צמצום כוח האדם ברשות שדות התעופה ועם ירידת הזמנות הטיסות בעקבות הנגיף. במקביל, הנגיף ממשיך לגבות קורבנות ברחבי העולם, שמספרם עלה היום ל-3,097 בני אדם. לצד קורבנות ראשונים שנספרו במצרים ובארגנטינה, במחוז לומברדיה שבצפון איטליה עלה מניין הקורבנות ביותר ממאה ביממה.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-08 17:47:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDUyNznSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נתניהו: שוקלים חובת בידוד לכל האזרחים ששבים לארץ - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.