Search

ראש הממשלה נתניהו: "המטרה - לפתח בדיקה ביתית לגילוי קורונה" - ישראל היום

ראש הממשלה נתניהו: "המטרה - לפתח בדיקה ביתית לגילוי קורונה" - ישראל היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי משרד הבריאות מקיימים בשעה זו (ראשון) תדרוך בנוגע להתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה. אמש (שבת) הודיע המשרד על ארבעה חולי קורונה נוספים בישראל. עד עתה, נדבקו בנגיף 25 ישראלים מאזורים שונים בארץ, השוהים בבידוד. 

"אנשים מאוד מרשימים מובילים את המאבק בווירוס", אמר רה"מ נתניהו בפתח דבריו לפני זמן קצר, "בדגש על שיתוף פעולה טכנולוגי בדגש על פיתוח שיטות בדיקה חדישות וגם חיסונים. על כך דיברנו עם הצוות המקצועי האמריקני. הדגש שלנו הוא לנסות להגיע לבדיקה ביתית. זה גם טוב כדי למנוע הדבקות וזה גם טוב לכך שמי שלא צריך להיות בבידוד - לא יהיה לאחר שיבדוק את עצמו באמצעות הבדיקה הביתית. לגבי שאלת הטלת חובת בידוד, נגדיר את הפעילות כפי שאנו מבינים אותה. מבינים את זה גם בארה"ב.

"הצעדים עד היום הוכיחו את עצמם. אנחנו רואים עלייה תלולה מאוד במדינות אחרות. הגענו למסקנה שאם נעשה עוד צעדים זה יכול על כל המדינות. עם זאת, זו החלטה מאוד קשה. נקבל את ההחלטה מחר. יש כאן שאלות אם עושים את זה איך עושים את זה. אנחנו לא מדברים על לסגור את שערינו, אלא על בידוד לאזרחים שחוזרים. הבריאות קודמת. זו החלטה קשה, לכן אנחנו פה. אנחנו מבינים שאנחנו שוברים את פת לחמם של אנשים. בלי קשר, קשה מאוד להיות בבידוד. אני מבין, זה קשה לכם, אזרחי ישראל, אבל ההיענות שלכם היא מרשימה ומצילת חיים".

מוקדם יותר היום, סיכמו רה"מ נתניהו וסגן נשיא ארה"ב מייק פנס על קיום שיחות נוספות בשעות הקרובות בין הצוות הישראלי להתמודדות עם נגיף הקורונה לבין הצוות האמריקני. השיחות ייערכו בהשתתפות מתאמת הטיפול בנגיף הקורונה בבית הלבן, ד"ר דברה בירקס, ומטרתן קידום שיתוף פעולה טכנולוגי ומדעי בנושא הקורונה.

סגן הנשיא פנס מונה על ידי הנשיא האמריקני דונלד טראמפ לרכז את ההתמודדות עם הקורונה בארה"ב. ההערכה היא כי לאחר התיאום בין גורמי המקצוע של שתי המדינות, ישראל תעצור את הטיסות מכמה מדינות בארה"ב שבהן התפשטה המחלה. ככל הנראה, הטיסות שייעצרו הן מנמלי התעופה JFK וליברטי שבאזור ניו יורק, והטיסות מלוס אנג'לס ומסן פרנסיסקו.

צילום: משה בן שמחון

כפי שפורסם הבוקר ב"ישראל היום", בימים האחרונים נבדקת האפשרות להכניס לבידוד כל ישראלי שיחזור מכל מדינה בחו"ל וזאת ככל הנראה בעקבות הגעת הנגיף למדינות פחות מפותחות מבחינת מערכת הבריאות, ובמטרה לצמצם ככל הניתן את התפשטות הנגיף בישראל.

רה"מ נתניהו וסגן הנשיא האמריקני פנס // צילום: אלכס קולומויסקי
בתוך כך, רשות שדות התעופה הודיעה היום על סגירת טרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון לטיסות בינלאומיות, וזאת בשל הירידה בדרישה בעקבות משבר הקורונה. על פי החלטת רשות שדות התעופה, טיסות הלואו-קוסט הבינלאומיות שהמריאו מהטרמינל יועברו לטרמינל 3 עד סוף חודש אפריל. בנוסף לכך, אל על שוקלת לדחות את השקת הקו לשיקגו, שאמור היה להיפתח ב-22 במרץ.

כמו כן, במשרד החינוך הבהירו כי "בניגוד לשמועות, אין 'גשר' בין חופשות פורים ופסח". השמועות סביב ביטול לימודים אינן היחידות. מסמך מזויף אחר שהופץ עסק בחובת לבישת כפפות במוסדות חינוך. במסמך, שנשא את שם משרד החינוך, נכתב כי בהתאם להנחיות משרד הבריאות חלה חובת חבישת כפפות הגנה על הידיים במוסד לימודי בכל שעות היום. עוד צוין במסמך כי חובה זו חלה על כל באי המוסד החינוכי. במשרד החינוך ציינו כי המסמך מזויף ואינו על דעתם.

בינתיים, הקורונה ממשיך להכות באיטליה. היום נודע כי מפקד זרוע היבשה, סלווטורה פארינה, נדבק בקורונה. ברחבי המדינה האירופית נדבקו עד עתה 5,883 בני אדם בנגיף.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-08 16:51:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzM5OTg30gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ראש הממשלה נתניהו: "המטרה - לפתח בדיקה ביתית לגילוי קורונה" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.