Search

מתכוננים להכרזה על סגר מלא? ראש הממשלה יקיים היום דיונים על החמרת ההגבלות - ישראל היום

מתכוננים להכרזה על סגר מלא? ראש הממשלה יקיים היום דיונים על החמרת ההגבלות - ישראל היום

כחלק מהיערכות המשק לסגר מלא בכדי למנוע התפשטות של נגיף הקורונה, בשעות הצהריים (שישי) יחל ראש הממשלה בנימין נתניהו בשורה של דיונים נפרדים בנושא הצטיידות, היערכות ובחינה של החמרה נוספת אפשרית בהגבלות התנועה. כמו כן צפוי ראש הממשלנ נתניהו לקיים דיון כלכלי בנושא התכנית המקיפה לסיוע כלכלי למשק, כשבדיונים צפויים לקחת חלק שרים, מנכ"לי משרדים וגורמי מקצוע ורפואה.

מקורות המעורים בפרטים אמרו אמש ל"ישראל היום" כי הנחת העבודה של הגורמים המטפלים במשבר היא שהסגר מלא יוטל בימים הקרובים. עם זאת, בשלב הזה עדיין לא התקבלה ההחלטה להטיל הסגר והדבר תלוי בשיעורי התחלואה שיתבררו בימים הקרובים, אם כי המשך הדיונים וההיערכות לכך מעידים ככל הנראה שסגר מלא הוא רק עניין של זמן. 

מוקדם יותר היום, מניין הקורבנות מנגיף הקורונה בישראל עלה לעשרה בני אדם. בבית חולים השרון נפטרה במהלך הלילה אישה בת 76 שסבלה ממחלות רקע קשות ובנוסף אובחנה כחולה בנגיף הקורונה.בית החולים סורוקה עדכן הבוקר (שישי) על קורבן תשיעי מנגיף הקורונה. הנפטר התשיעי הוא אדם בן 93 שנפטר במהלך הלילה, לאחר שאובחן כחיובי לנגיף הקורונה. הנפטר הועבר לביה״ח מבית האבות כשהוא סובל מחום וקוצר נשימה עם מחלות רקע מורכבות וקשות. הוא נבדק בבדיקה לנגיף הקורונה ונמצא חיובי. מספר שעות לאחר קבלת התשובה התדרדר מצבו והרופאים נאלצו לקבוע את מותו.

פעילות אכיפת הסגר בחיפה // צילום: הרצי שפירא

ההכנות המשפטיות והמקצועיות להסגר מלא החלו לאחר שהשבוע נוצר פער של שתי יממות בין ההחלטה להחמיר את ההסגר לבין תחילת יישומו בפועל. כזכור, ביום שני בערב החליט ראש הממשלה להוסיף הגבלות על הציבור עד כדי הסגר כמעט מלא.

עיכובים נוספים נובעים מהזמן הממושך שנדרש ליועצים המשפטיים להעלות את לכתב את החלטות הממשלה והעומד בראשה. כל שינוי במגבלה מחייב ניסוח מחדש של הצווים לשעת חירום. על רקע זה, נעשות כבר כעת ההכנות המשפטיות והאחרות להטיל הסגר מלא על ישראל, כך שכאשר תתקבל ההחלטה ניתן יהיה ליישם באופן מהיר. "אנחנו במלחמה, במצב חירום. אין לנו את האפשרות לבזבז כל כך הרבה זמן על תהליכים בירוקרטיים. אם מתקבלת החלטה צריכה להיות אפשרות ליישם אותה באופן מידי ולכך אנחנו נערכים", אמר בכיר המעורה בפרטים. 

Let's block ads! (Why?)



2020-03-27 08:52:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQ2MTY10gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מתכוננים להכרזה על סגר מלא? ראש הממשלה יקיים היום דיונים על החמרת ההגבלות - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.