Search

בישראל מאשרים: המוסד הביא הלילה 100 אלף בדיקות לאבחון נגיף הקורונה מחו"ל - ישראל היום

בישראל מאשרים: המוסד הביא הלילה 100 אלף בדיקות לאבחון נגיף הקורונה מחו"ל - ישראל היום

אנשי המוסד הביאו הלילה (חמישי) לישראל מאה אלף ערכות לבדיקות לקורונה מחו"ל. על פי דיווח בחדשות 12, בימים הקרובים ינוהלו מבצעים נוספים דומים, שבסופם יגיעו לישראל 4 מיליון בדיקות נוספות.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר מהעבדות הפעילות שמבצעות בדיקות לנגיף עלה ל-20, דבר שמגדיל את כמות הבדיקות היומית. 

על פי המשרד, אתמול התבצעו 2,200 בדיקות, והמספר ממשיך לעלות. במהלך היום יפורסם מספר החולים המעודכן. נכון לאתמול אובחנו בישראל 433 נדבקים בנגיף, מהם 11 שהחלימו. 

נתניהו במסר לציבור: "זה לא חופש, הקורונה זה עניין של חיים ומוות" // צילום: לע"מ

אתמול בערב דווח על שלושה חולים בישראל שמצבם החמיר והוא קשה. במרכז הרפואי שיבא מאושפז גבר בן 76 עם מחלות רקע שמצבו החמיר, והוא מחבור למכונות ההנשמה. בבית החולים בילינסון דווח על הידרדרות של חולה בת 72 וגם היא חוברה למכונת הנשמה. גם בבית החולים מאיר דווח על חולה בן 69 שמצבו הידרדר והוא סובל ממחלות רקע. בכך מספר החולים קשה בכל הארץ עולה לשישה. 

עוד בנושא:

במסגרת תדריך של המשרד בנושא משבר הקורונה, עידכנה פרופרסור סיגל סדצקי, ראש שירותי הבריאות בישראל, כי ישנם 102 חולים חדשים נכון מיום שלישי, זאת לעומת 65 חולים ביום קודם לכן. עם זאת, הדגישה סדצקי כי "אנחנו לא מדברים על גידול פרופורציונלי במספר החולים אלא מדובר בכמות הבדיקות שנגדלה באופן משמעותי. לפני שלושה ימים עמדנו על פחות מאלף בדיקות, ושלשום בוצעו כבר 2150". בנוסף מסבירה סדצקי כי גם כמות המעבדות גדלה. "ביום שני פעלו תשע מעבדות, בשלישי,17 והיום יתווספו עוד שלוש מעבדות נוספות".

סדצקי הוסיפה כי "אנחנו נמצאים במצב שבו מכנה החולים בקהילה לא ידוע. יש שחוששים שזה עשרות, מאות או שלושת אלפים. אני לא חושבת שהגענו לעשרת אלפים חולים. אם היינו מגיעים לשם היינו רואים את התמותה. אין סיבה שהמחלה פה תתנהג בצורה שונה מאשר בשאר העולם".

פרופ' סדצקי מודה כי קיים מחזור במטושים // צילום: גדעון מרקוביץ'

בנוסף סדצקי הודתה כי יש מחסור במטושים לבדיקות. "המטושים הם בהחלט בעיה. אנחנו פועלים בכל הזירות להשיג מטושים. מאתמול אני אופטימית יותר כי נצליח להשיג את מספר המטושים הנדרש, אך עד שלא אראה בעיניים לא אהיה רגועה".

Let's block ads! (Why?)



2020-03-19 06:46:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQzNDA50gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "בישראל מאשרים: המוסד הביא הלילה 100 אלף בדיקות לאבחון נגיף הקורונה מחו"ל - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.