Search

נסגרו הקלפיות בליכוד; אחוז ההצבעה: קרוב ל-50 - ישראל היום

נסגרו הקלפיות בליכוד; אחוז ההצבעה: קרוב ל-50 - ישראל היום

בתום יממה סוערת, תרתי משמע, נסגרו הערב (חמישי) הקלפיות בליכוד. מי שהגיע לקלפיות משעות הבוקר המוקדמות נאבק ברוחות ובגשמים, כאשר לכל אורך היום נאלץ גם להיאבק בטלפונים ומסרונים מטעם מטות המתמודדים, שעשו הכל כדי להוציא מהבית את אלה שהתלבטו אם להשתתף במערכת בחירות יצרית שעוררה את אנשי הליכוד ברחבי הארץ.

עם סגירת הקלפיות התברר כי אחוז ההצבעה עמד על כ-50 - אחוז דומה למערכות בחירות קודמות לראשות התנועה. ההערכה הרווחת בליכוד היא עודנה שנתניהו ינצח בהתמודדות, אך עם זאת שאלת הפער היא בעלת משמעות. במטה סער טוענים כי כל תוצאה שבה יקבל מועמדים 30% או יותר תיחשב להישג, ונראה כי יש לו סיכוי טוב להשיג זאת.

נתניהו: "הפער על סער הולך ומצטמצם"

בשעות הבוקר הגיע סער להצביע עם רעייתו גאולה אבן בקלפי בתל אביב ואילו רה"מ בנימין נתניהו הצביע בצהריים עם רעייתו בקלפי בבנייני האומה בירושלים. עד לשעה שש בערב נרשמו אחוזי הצבעה נמוכים שעמדו על 30% לעומת 35% בפריימריז לרשימת הליכוד בפברואר האחרון.

בקלפיות באזור המרכז נערכו הצדדים עם כל מה שדרוש לבחירות, פליירים, דגלים, חולצות וגם אוהלים סגורים המגנים עליהם מהגשם השוטף, שם ישבו הצוותים בכל עיר ודיברנו את האזרחים להגיע להצביע. אחוז הצבעה נמוך במיוחד עד לשעות אחר הצהריים נרשם ביו"ש, שם נמצאת קבוצה גדולה של מתפקדים לליכוד שבשבוע האחרון הוחלט בקבוצה על חופש הצבעה.

עוד בנושא:

במטה נתניהו שידרו במהלך היום דאגה גדולה בגלל מזג האוויר הסוער, שלטענתם משאיר תומכים, בעיקר של נתניהו, בבית. בשעות אחר הצהריים החל קמפיין הגוועאלד המסורתי שבו קוראים אנשי נתניהו למצביעים להגיע לקלפיות מחשש לתוצאות שיפגעו בראש הממשלה.

כרגע: חוסר וודאות

בשתי המטות מתקשים מאד להעריך את סיכויי המתמודדים, שכן אין מספיק כלים להעריך את התוצאות המסתמנות. בפתח תקווה פינה ראש העיר רמי גרינברג את יומו ועמד משעות הפתיחה בקלפי בעיר ודירבן כל אחד שמגיע להצביע לטובת נתניהו. מהצד של מחנה סער עמדו באוהל הנגדי והתמרמרו "אין לו עבודה לעשות?!". 

מתפקדי הליכוד שהגיעו למקום נשמעו בטוחים בניצחון נתניהו וכועסים על סער, יגאל ארנון (62) אמר לישראל היום: "חצוף גדעון סער, דווקא עכשיו? לא מספיק היועץ המשפטי לממשלה נגדו (נגד נתניהו), לא מספיק כל התקשורת מחפשת אותו ואת המשפחה שלו, במקום לתמוך בו ולחזק אותו הוא יוצא למלחמה נגדו, איזו התנהגות זו? זה בדיוק ההיפך מהליכוד, פה כולם חברים, כולם אחד בשביל השני, ברגעים הכי קשים התנועה הזאת לא מתפרקת היא מתחברת, בא אחד מתוכנו ומנסה לפגוע בראש הממשלה, איפה נשמע דבר כזה?! אני מקווה שהוא יגמור עם 100 קולות וייצא עוד פעם לחופש ארוך".

בקלפי בתל אביב נרשמו בשעות הבוקר תורים ארוכים, בשעות הצהריים כצפוי המקום התרוקן אך עיקר ההצבעה ביום פריימריז, שהוא יום עבודה רגיל, היא בערב. בתל אביב ניתן היה לראות לא מעט מתומכי גדעון סער. אחת מהם, אביטל, אמרה בדרך להצבעה "איבדנו פרופרציות, אנחנו המפלגה הכמעט אחרונה שנשארה דמוקרטית, שעושה פריימריז ואנשים כועסים על זה שיש התמודדות דמוקרטית. זה לא הגיוני" על תמיכתה בגדעון סער היא אומרת "צריך דם חדש. נתניהו עשה המון, אבל הגיע הזמן לפנות את הכסא. הוא  לא הצליח להרכיב ממשלה פעמיים. זה עלול לקרות גם בפעם השלישית. אנחנו מצביעים לדרך, הדרך של הליכוד, לא לבנאדם אחד, אין מישהו שהוא גדול יותר מהדרך".

התור לקלפיות הפריימריז בליכוד // צילום: אורן בן חקון

גדעון סער עצמו התראיין בכלי התקשורת במהלך היום ואמר על קמפיין הגוועאלד של נתניהו: "אני לא מכיר מערכת בחירות שראש הממשלה לא נקט בטקטיקה הזאת. אנחנו במאבק פתוח כי חברי ליכוד מבינים שאני אוכל לשבור את התיקו הזה. נתניהו חסום אלקטורלית לא יכול להביא קהלים חדשים או כאלה שעזבו. לא הצליח להקים ממשלת ימין או ממשלת אחדות. אפילו כשהציע שישה חודשים תמורת העברת השלטון ראינו שאנחנו חסומים".

נתניהו התראיין גם רדיו גלי ישראל ואמר ״אני רוצה ניצחון גדול, הכי גדול שאפשר, לקראת הניצחון הגדול אחר כך. אני שומע על המון פייק-אסמסים לפיהם לכאורה אני תוקף וכו', אני מנהל התמודדות הגונה״.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-26 20:53:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE5MjAx0gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "נסגרו הקלפיות בליכוד; אחוז ההצבעה: קרוב ל-50 - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.