Search

המערכת החורפית שוברת שיאים: כ-200 מ"מ נמדדו בגליל, הכנרת עלתה ב-8.5 ס"מ - ישראל היום

המערכת החורפית שוברת שיאים: כ-200 מ"מ נמדדו בגליל, הכנרת עלתה ב-8.5 ס"מ - ישראל היום

המערכה החורפית שהחלה אמש (רביעי) ממשיכה ולא נראה שהיא קרובה לסיום. עד כה, הכנרת השלימה עליה של 8.5 ס"מ, בעיקר כתוצאה מגשם ישיר של 65 מ"מ. באזור הגולן הצפוני ירדו כבר 150 מ"מ, מה שמגביר את הזרימות בנהר הירדן ובנחלי הגולן. עד סיום היממה הכנרת צפויה לעלות לפחות ב-4-3 ס"מ.

האזור הגשום ביותר עד כה היה הגליל המערבי עם קרוב ל-200 מ"מ של גשם. גאות נרשמה בנחלי חילזון ובית העמק. גם בשרון ירדו יותר מ-100 מ"מ, מה שהוביל לגאות גבוהה בנחל חדרה ובנחל אלכסנדר. לפי שעה, נרשמו כמויות גשם נמוכות יותר במרכז.

חשש לחייו של נער שנסחף עם טרקטורון בוואדי בצפון // צילום: כבאות והצלה מחוז חוף

עד השעה 17:00 נרשמו לא פחות מ-155 מ"מ במעלות תרשיחא, שהובילה ב"תחרות המשקעים". במקום השני אלרום עם 150 מ"מ, אורטל עם 142 מ"מ, דלתון עם 120 מ"מ ואת החמישייה הראשונה. באזור המרכז והשרון בולטות הערים כפר סבא עם 73 מ"מ ונתניה עם 61 מ"מ. בתל אביב ירדו עד כה 42 מ"מ.

מתחילת המערכה החורפית ירדו בצפון הארץ בין 90 ל- 150 מ"מ. הגשמים הרבים ירדו בתפרוסת נרחבת שכוללת את הגליל העליון והתחתון, עמק יזרעאל, הגולן, עמק החולה, הכנרת ומישור החוף הצפוני. במישור החוף המרכזי, בשרון ובשומרון ירדו 30 עד 50 מ"מ. לעומת זאת באזורים הדרומיים והמזרחיים ירדו עד כה כמויות קטנות בהרבה שהגיעו למספר מילימטרים בלבד.

מהמכון המטאורולוגי נמסר, כי יממת הגשם של ה-25 בדצמבר 2019 היתה אחת מהגשומות ביותר מתחילת המדידות בצפון הארץ. בתחנות רבות היא הייתה אחת מחמשת הגשומות ביותר ובמספר תחנות היא אף היתה הגשומה ביותר מתחילת המדידות.

"הגשמים הרבים שירדו בצפון הארץ הביאו למחיקת הגירעון שהיה קודם לכן", אמר ליאור סודרי, חזאי מטאו טק. "לפני תחילת האירוע הגיעו כמויות הגשם המצטברות לכמחצית מהממוצע לתקופה המקבילה. כעת הכמויות קרובות לממוצע ובחלק מהמקומות אף עוברות אותו". 

מוקדם יותר היום גבו השיטפונות בצפון קורבן ראשון: בבית החולים זיו בצפת נקבע מותו של גבר שנסחף בזרם בנחל צלמון, ואותר כשהוא מחוסר הכרה ובמצב אנוש. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה, אך הוא נפטר בבית החולים מאוחר יותר. על פי עדות משפחתו, הגבר יצא מביתו לסגור את שער דיר העיזים שאותו הוא מגדל, אך לאחר שלא חזר, הודיעו בני משפחתו למשטרה – שהחלה בחיפושים אחריו עד שאותר סמוך לנחל כשהוא מחוסר הכרה.

ענאן בדארנה חובש בכיר במד"א שהגיע למקום האירוע בנחל צלמון, סיפר: "קיבלנו דיווח על גבר שנסחף בזרם המים ולאחר סריקות ארוכות הוא אותר ע"י אזרחים ונמשה מהמים מחוסר הכרה. הוא היה ללא דופק וללא נשימה וסבל מהיפותרמיה קשה. הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות תוך כדי חימום גופו. הוא פונה במצב קריטי תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים לבית החולים".

בנוסף לכך, החל משעות הבוקר מתבצעים חיפושים נרחבים באזור היישוב ירכא אחר נער בן 14 שנסחף בוואדי מוצף, לאחר שניסה לחצות אותו בטרקטורון יחד עם גבר בן 23. הגבר הצליח לצאת מהמים בכוחות עצמו, אך הנער נסחף וכרגע מתבצעים חיפושים אחריו, בסיוע מסוקי חילוץ.  כחלק מהניסיון להגברת המאמצים לאיתור הנעדר לפני רדת החשכה, כוחות החילוץ שפועלים בשטח חילקו את הנחל לגזרות חיפוש. בנוסף, נערכים הכוחות בשטח להפעיל יחידת צוללנים, וזאת כדי להתמודד עם תנאי התאורה ומזג האוויר בשעות הערב והלילה. כמו כן, לוחמי היחידה לחילוצים מיוחדים של מחוז מרכז חילצה רכב ובו אב ושני ילדים, שנסחף לנחל שכם באזור עמק חפר – כולם במצב קל.

צוות מד"א סמוך לנחל צלמון // צילום: תיעוד מבצעי מד"א

החיפושים ביישוב ירכא // צילום: כב"ה מחוז חוף

מסוק במהלך החיפושים בירכא // צילום: מישל דוט קום

הבוקר נצפה מראה חריג באשדוד, לאחר שאוניית מלט שהייתה אמורה לעגון בנמל אשדוד נסחפה ועלתה על החוף מדרום לנמל. נמל אשדוד ורשות הספנות והנמלים מנהלים את האירוע וחילוץ הצוות, תוך דאגה לשלומו, ובשלב זה לא אותרה דליפת שמנים לים ולחוף. בשכונת סליזאין בנצרת קרס קיר. באירוע לא היו נפגעים, ובתל אביב קרס עץ על שורה של כלי רכב דו גלגליים.

האונייה שנסחפה לחוף אשדוד // צילום: דוברות אשדוד

קריסת הקיר בצפת // צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

עץ קרס בתל אביב // צילום: קוקו

במסגרת החזית החורפית גשם ירד בכל הלילה ברחבי ישראל, ושלג החל לרדת בחרמון. עד כה נערמו כ-20 סנטימטרים של שלג במפלס התחתון של ההר, וכ-40 סנטימטרים במפלס העליון, ובשל מזג האוויר הסוער האתר נסגר למבקרים. הגשמים העזים בצפון הביאו לזינוק גם במפלס הכינרת, שעלה ב-6 סנטימטרים, והגיע ל-211.765-. גם נחלי הצפון מתמלאים בעקבות הגשמים האחרונים. "הירדן נצבע חום בפעם השנייה בשבועיים האחרונים. ביממה האחרונה הגשם לא פסק", ציין גיא יאמר מנכ"ל קייקי כפר בלום.

בית שערים // צילום: עדן רחאל - רשות הטבע והגנים

ההר נצבע לבן // צילום: אתר החרמון

Let's block ads! (Why?)



2019-12-26 16:19:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE5MTM30gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "המערכת החורפית שוברת שיאים: כ-200 מ"מ נמדדו בגליל, הכנרת עלתה ב-8.5 ס"מ - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.