Search

במעוזי הליכוד מחזקים את התמיכה בנתניהו - וואלה!

במעוזי הליכוד מחזקים את התמיכה בנתניהו - וואלה!

במעוזי הליכוד מחזקים את התמיכה בנתניהו, בעוד תומכי סער חוששים לדבר
צילום: שי מכלוף, עריכה: אסף דרורי

עד ללפלנד הקפואה הגענו כדי למצוא את תומכיו של גדעון סער בליכוד שיסכימו לדבר בקולם ובשמם בעד האיש שמלהיט את שורות הליכוד לאחרונה. רוב תומכיו מסרבים לדבר, חלקם טוענים כי הוא עשה טעות ופגע לא רק בראש הממשלה אלא בליכוד, אחרים טוענים שהוא היחיד שיכול להרכיב ממשלה ולא לגרור את ישראל לבחירות.

גדעון סער: בעד ונגד. בזה מתעסקים רוב חברי הליכוד היום, רובם מביעים דעה נגדו באופן פומבי. "חתרן", "בוגד בערכי הליכוד", "שמאלן" אלה רק חלק מהביטויים שנשמעו, ואילו תומכיו נמצאים במגננה.

יו"ר סניף הליכוד בבירת הנגב וסגן ראש העיר באר שבע, שמעון בוקר, נחשב לאחד ממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולדבריו סער טעה וגרם נזק לעצמו. "בליכוד לא פוגעים במנהיג, בלעדיו הליכוד יביא 15 מנדטים". הוא מבקש מסער, שיחזור בו ומהר. "אין לנו מלחמה בליכוד, בליכוד רגילים שמחליפים מנהיג רק בקלפי, ראש ממשלה מכהן שעשה מהפכה במישור הלאומי והבינלאומי, הוא אחד המנהיגים הגדולים בעולם, ללא כל ספק, בלעדי ביבי אין לנו 15 מנדטים".

"סער עשה טעות קשה", מדגיש בוקר. "אם ביבי לא מצליח מישהו אחר יכול, אין כבוד למנהיג שלנו, חייבים לגבות את נתניהו. מישהו מוביל את גדעון סער, אני לא מאמין שהוא כזה".

בוקר טוען כי בזמן שלאחר כתב האישום חייבים חברי מרכז המפלגה להתאחד סביב נתניהו ולא לתמוך ביוזמת סער. "זה לתת לו סטירה בזמן כזה, אפילו השמאל לא עשה זאת. ראש הממשלה נרדף 20 שנים והוא רק מעלה את המנדטים בליכוד, את מי נחליף? גדעון, תחזור בך, זה לא מאוחר, לא צריך פריימריז. סער איבד הרבה מכוחו בגלל זה, התגובות של אנשים קשות. גדעון, אנחנו בליכוד לא עושים דברים כאלה למנהיג שלנו, היום זה ביבי, מחר זה יכול להיות גדעון סער".

רוב אנשי הליכוד עמם דיברנו היום, תוקפים בחריפות את סער, אחרים שתומכים בו העדיפו שלא לדבר. אחד הבודדים היה עורך הדין פיני דלויה, חבר מרכז ליכוד מבאר שבע שסבור שנתניהו הוא מותג, אבל הליכוד זאת אידאולוגיה והיא יותר חשובה מאיש כזה או אחר, גדול ככל שיהיה.

"גדעון צודק ב-100%", הכריז דלויה. "במפלגה שחפצה חיים חייבים הליכים דמוקרטיים. ההליך הדמוקרטי חייב להימשך, זהו צו השעה, אם אפשר שאחד השרים ירכיב ממשלה, מה טוב שהשלטון יישאר בליכוד". דלויה דחה את הטענות על חתרנות שהראה סער ואמר כי "לכל בן אדם יש זכות לבחור ולהיבחר. עכשיו אנחנו פצועים ומדממים בליכוד, אבל חברי המרכז הם הריבון של התנועה והם צריכים לקבוע. סער יכול להיות ראש ממשלה, אין אדם שאין לו תחליף. אם גדעון סער יצליח להביא ממשלה ונתניהו ינהל את עולמו המשפטי והוא יהיה חבר כנסת, לא יקרה כלום".

"זה פוטש"

יוסי פרטוק הוא עיתונאי וחבר ליכוד, סבור שמקומו של סער הוא לא בליכוד אחרי השבוע האחרון. "לא רק אני כועס עליו, אני מקווה שכולם כועסים על גדעון סער. זה פוטש מה שהוא עשה, לדעתי הוא סיים את דרכו בליכוד. מי שיוצא נגד נתניהו בשעה הזאת, הוא לא ראוי והוא סגר את הסיפור בליכוד. מותר שיהיו דעות אחרות בליכוד אבל לא יוצאים נגד המנהיג, סער הפך להיות איש שמאל".

"אני ליכודניק וביביסט וריאלי, אין פרשנות אחרת, הוא כאילו חבר בכחול לבן", אמר פרטוק. "הוא יצטרף אליהם אחרי שיובס בליכוד. אף אחד לא יצביע בשביל סער, הוא בגד בערכי הליכוד, אף פעם לא עשו פוטש, המהלך שלו מסוכן לליכוד אבל הוא לא יצליח, והוא יעזוב את הליכוד".

אורטל פלרמן שמואלי עבדה בעברה עם סער, והיום היא תומכת נלהבת שלו. לטענתה, עשו לראש הממשלה עוול גדול, אולם היא מאמינה כי סער יכול להוביל את הליכוד. היא נמצאת בלפלנד בטיול אבל בשביל סער היא מוכנה להפסיק אותו. "אני מאוד מקווה שראש הממשלה נתניהו יצא זכאי, יחד עם זאת מדינת ישראל שתקועה כבר שנה במערכת בחירות לא תוכל לעמוד במערכת בחירות נוספת. השסעים בעם רק יעמיקו. לצערי, כפי שאני רואה את זה, גוש הימין מנה במערכת הבחירות הראשונה 60 מנדטים, מונה היום 55 ואני צופה עוד ירידה. הלוואי ואני אתבדה ונקום בבוקר ויהיו 90 מנדטים לגוש, אבל זה לא מה שקורה. צריך ממשלת ימין, לא ממשלת שמאל ואני מוכנה להמר על זה. גדעון לא ישב בממשלת שמאל. בנקודה שאליה הגענו, היחיד שיכול הוביל את המדינה ואת המפלגה שלנו זה רק גדעון".

פלרמן שמואלי תומכת בנתניהו במאבק המשפטי שלו ואומרת כי "ביום שראש הממשלה יצא זכאי, זה יהיה חג עבורי. זה נכון שנעשתה פה אכיפה בררנית אבל במשך עשור לא נגעו במערכת המשפט. הורים שכולים נאלצו להתמודד מול מערכת אטומה, אף איש ציבור ימני לא עמד לצידם", היא אומרת.

"מי שחתרן ובוגד הוא מי שפועל שמשחיז את הסכינים, מתכונן ופועל מאחורי הגב", הסבירה. "גדעון סער מסתכל בלבן של העיניים ואומר את האג'נדה שלו. זה אומץ פוליטי בלתי ייאמן וצריך להעריך אותו על כך". לדבריה, "אפשר לאהוב אותו ואפשר לא לאהוב אותו, אבל לקרוא לו חתרן זה פשוט לעוות את המציאות".

Let's block ads! (Why?)



2019-11-24 13:37:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzMjU2MDLSAQA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "במעוזי הליכוד מחזקים את התמיכה בנתניהו - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.