Search

מתמודד חדש לנשיאות ארה"ב: ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג - גלובס

מתמודד חדש לנשיאות ארה"ב: ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג - גלובס

ראש עירית ניו יורק לשעבר, מייקל בלומברג (77), הודיע היום (א') שהוא מתמודד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית.

בקטע וידאו שפרסם ברשתות החברתיות ובאתר אינטרנט שהקים אמר בלומברג: "אני מציע את עצמי כאיש עשייה וכמי שמסוגל לפתור בעיות. לא כאיש של דיבורים. אני אדם המוכן לקרב קשה ואני אנצח".

בלומברג מצטרף לפריימריז במפלגה הדמוקרטית, כאשר הם כבר בהילוך גבוה, והמועמדים התעמתו חמש פעמים. לחלק מן המועמדים, כמו אליזבת וורן, ברני סנדרס, ג'ו ביידן ופיט בוטיג'ג', יש צוותי שטח גדולים בכל המדינות הראשונות בהן יערכו הפריימריז - איווה, ניו המפשיר, נבאדה ודרום קרולינה.

בלומברג נכנס לקמפיין כמועמד העשיר ביותר, כאשר חלק משמעותי ממסרי הקמפיין של וורן וסנדרס הוא לשחרר את המפלגה הדמוקרטית מלפיתת התורמים הגדולים, אנשי ההון, אנשי וול סטריט, בנקאים וראשי חברות טכנולוגיה גדולות. בלומברג יביא לקמפיין מסר שונה, שכן הוא אחד מאותה הקבוצה ובמשך שנים היה מאוד פעיל בזירה הפוליטית, אך מן הצד של התורמים והמעורבים.

בלומברג היה דמוקרטי מרבית חייו, אך כדי להתמודד על ראשות העיר ניו יורק נרשם כרפובליקני וניצח. הוא החליף את רודי ג'וליאני בתפקיד בשנת 2002, כחצי שנה אחרי התקפת הטרור של 11 בספטמבר, 2001, על מנהטן.

כדי לנצח במפלגה הדמוקרטית, על המועמדים להיות מסוגלים לעבוד עם מגוון אוכלוסיות, כולל קשת המיעוטים, היספניים, אפרו-אמריקאים ויהודים והדמות המובילה בחזית המיעוטים הוא ג'ו ביידן, בפערים ניכרים על פני כל שאר המועמדים. בעוד ביידן עשוי להיות במצב פחות טוב במדינה הראשונה איווה, הרי שברגע שהפריימריז יגיעו למדינות הדרום, החל מדרום קרולינה, הקמפיין של ביידן עשוי לקבל רוח גבית מן האוכלסיות האפרו-אמריקאיות.

בלומברג, לעומת זאת, עשוי להיתקל בבעיה אצל המיעוטים שכן בהיותו ראש עיר הוא תמך במדיניות ה-stop-and-frisk של משטרת ניו יורק. המדיניות היתה שנויה במחלוקת, שכן מעצרי הרחוב וחיפוש זריז על הגוף, הופעל בעיקר על שחורים והיספניים. בלומברג טען אז שזו המדיניות כלפי קבוצות אוכלוסיות אלה, כיוון שבקירבם יש יותר נטיה לאלימות. הוא חטף ביקורת קשה על אמירות אלה ולפני כשבוע התנצל על אותם הימים ועל דבריו.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-24 15:46:47Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiOWh0dHBzOi8vd3d3Lmdsb2Jlcy5jby5pbC9uZXdzL2FydGljbGUuYXNweD9kaWQ9MTAwMTMwODM4NNIBAA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מתמודד חדש לנשיאות ארה"ב: ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג - גלובס"

Post a Comment

Powered by Blogger.