Search

חיסול אבו אלעטא תוכנן חודשים: "ניצלנו חלון הזדמנויות עקב רגיעה בגזרה האיראנית" - ישראל היום

חיסול אבו אלעטא תוכנן חודשים: "ניצלנו חלון הזדמנויות עקב רגיעה בגזרה האיראנית" - ישראל היום

שם הקוד – "חגורה שחורה": צה"ל פרסם הבוקר (חמישי) פרטים חדשים על התקפות כוחות הביטחון על יעדי הג'יהאד האסלאמי והסיכולים הממוקדים שהתבצעו בימים האחרונים נגד חברים בארגון הטרור. סיכום אירועי הימים האחרונים נעשה זמן קצר לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש. 

בתדרוך לכתבים נאמר: "הלילה הסתיימו שתי יממות קרב שהתחילו ב-04:00 לפני יומיים ולפני זמן קצר נכנסה לתוקפה הפסקת האש. שם הקוד לסיכול בכיר הג'יהאד האסלאמי, אבו אלעטא – "חגורה שחורה". התכנית הזו השיגה את היעדים באופן מהיר ומלא". 

בצה"ל הדגישו כי לא מדובר במבצע צבאי, אלא ב"מהלך יזום מפתיע". עוד הדגישו כי במהלך התקיפות היה בידול בין חמאס לג'יהאד האסלאמי הפלשתיני. בסך הכל במהלך שתי היממות האחרונות נורו 450 רקטות לעבר ישראל, כ- 90% מהן יורטו ע"י מערכת כיפת ברזל. 60% מהרקטות נפלו בשטח פתוח.  

עשרות תקיפות תוך 48 שעות 

בצה"ל מסרו כי "ביצענו עשרות תקיפות באיכות מאוד משמעותית – תוך 48 שעות. התכנית המבצעית הובלה על ידי פיקוד הדרום. הוא היה מפקד 'חגורה שחורה'. צה״ל הפעיל מצומצם בלבד מיכולותיו המבצעיות... תכלית ״חגורה שחורה״ הייתה לשפר את המציאות הביטחונית ע״י פגיעה קשה בג'יהאד האסלאמי הפלשתיני והרתעתו. התכלית לסכל אותו, לבדל את חמאס, ולהמשיך בעיצוב וייצוב של עזה. הנחתנו מכה קשה על הגאפ, יכולותיו הצבאיות בדגש על סיכול פעילים, פגיעה בתשתיות טרור".  

באדיבות דובר צה"ל 

תכנון מוקדם של חודשים  

עוד נמסר מצה"ל כי "נוהל הקרב היה סדור ומעמיק, כמה חודשים. צהל הצליח לסכל בסיוע רב של השב"כ כ-25 מחבלים, כאשר בוודאות יודעים על 23. המחבלים נהרגו בזמן פעילות עוינת".במסגרת ההיערכות, שכונתה בשם ״ארבע עונות״, אנשי אמ"ן אפשרו  את סגירת המעגל היומית הזו. 

שרידי הבית של אבועלטא

בנוסף התייחסו לאמצעי הלחימה שברשות הדא"פ ואמרו: "אנחנו יודעים על ארסנל רקטי ארוך טווח, עשרות רקטות ליותר מ-40 קמ שיש לג'יהאד האסלאמי הפלשתיני. אנחנו בטוחים ביכולות שהיו להם. לא יודעים למה הם לא השתמשו בזה 

"ניצלנו חלון בהיבט ההתרעות האיראניות"  

בצה"ל מסרו פרטים לגבי ההחלטה על מועד המבצע: "אנחנו ניצלנו חלון בהיבט ההתרעות האיראניות. המידע על התרעות איראניות היה לא בטווח זמן מיידי. אנו עוקבים אחרי זה בדריכות זה היה חלק מהשיקולים לעיתוי הפעולה בעזה". עוד נמסר כי "יש לנו אתגר מבצעי מול פעלתנות איראנית במגוון רחב של זירות, לא רק בסוריה. אנחנו מבינים שצה"ל צריך להתמקד בזירה הצפונית"  

עוד נמסר מצה"ל כי "אנחנו יודעים על ארסנל רקטי ארוך טווח, עשרות רקטות ליותר מ-40 קמ שיש לג'יהאד האסלאמי הפלשתיני. אנחנו בטוחים ביכולות שהיו להם. לא יודעים למה הם לא השתמשו בזה

"אלעטא תכנן פיגועים בימים הקרובים" 

בצה"ל מסרו פרטים על חיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא' אבו אלעטא והיקף פעילות הטרור בה עסק: "בחודשים האחרונים עשינו ניסיונות גדולים לעצב את המציאות בעזה שתהיה פחות מטרידה לתושבי הדרום. ניסינו להניא את אלעטא בדרכים דיפלומטיות ולא קינטיות. לצערנו הן לא צלחו ונאלצנו לעשות את זה קינטית." 

מטחי ירי ויירוטי רקטות בדרום ומרכז הארץ

"הוא גם תכנן פיגועים בימים הקרובים, היה הנפץ בשטח שמנע את שיניי המציאות, עסק בפעילות טרור. היה לא רק האויב של ישראל וצהל, אלא היה האויב של תושבי עזה ומנע מהם להתקדם בהסדרה... בהאא היה הלכה למעשה מפקד הזרוע הצבאית של גא"פ עזה. הוא הוכוון ישירות ע״י גא"פ חוץ בסוריה. במשך שנים הוא זה שקידם והוציא לפועל את מרבית הפיגועים נגד ישראלים. בימים אלה, שבוע זה ממש, עסק במתווים שונים, בעיקר רקטיים, נגד ישראל".  

בנוסף נמסרו פרטים על הסיכול הממוקד של בכיר הארגון: "אלעטא סוכל בחדר, הצלחנו לפגוע בחדר עצמו. הצלחנו לשמור יחסית על הפתעה מוחלטת במידור צבאי, ועל הפתעה של גא"פ".  

"העדפנו ללכת על הדרך הבטוחה ולא להתחיל עם הרוגים בגוש דן" 

בצה"ל סיפקו גם פרטים על ההחלטה "לשתק" את הדרום לזמן מוגבל: "אנחנו לא שיתקנו למשך שעות או ימים רבים את העורף. קיימנו העמצ בלילה שלפני ובבוקר. היה לנו מידע קונקרטי, השתתפו בהעמצ כל הגורמים הבכירים הרלוונטיים. לאור הערכת המצב, העדפנו לעשות את זה על הדרך הבטוחה יותר ולא להתחיל עם נפגעים והרוגים בגוש דן. אם היו לנו כאלה לא היינו יכולים לסגור את האירוע ב-48 שעות. תושבי גוש דן פחות מורגלים בהתגוננות \

 

Let's block ads! (Why?)



2019-11-14 07:04:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzA3MDUx0gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "חיסול אבו אלעטא תוכנן חודשים: "ניצלנו חלון הזדמנויות עקב רגיעה בגזרה האיראנית" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.