Search

כאוס תחבורתי? הרכבת תבטל קווים לתל אביב - ישראל היום

כאוס תחבורתי? הרכבת תבטל קווים לתל אביב - ישראל היום

תנועת הרכבות במרכז תשתנה דרמטית החל מהשני בדצמבר ועד ל-19 בחודש, ולאחר מכן משישי בינואר ועד ה-28 בינואר. השינויים הם בעקבות עבודות לטובת השלמת חשמול המסילות בין תחנות ההגנה וסבידור בתל אביב, לטובת הקו החשמלי מירושלים לתל אביב. עקב כך יחולו שינוים מורכבים בתנועת הרכבות לתל אביב, הן מהצפון והן מהדרום, שצפויים להשפיע על העומס הקיים גם היום בכניסה לגוש דן.

 

כזכור, שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' הורה לבצע את העבודות כבר עכשיו, במטרה שהקו החדש יפעל כבר בסוף ינואר. סמוטריץ' הורה לבצע את העבודות באמצע השבוע ובמשך כל היום, במקום בשבתות - מה שעשוי היה מחד להאריך את משך הזמן שלהן, אבל לחסוך פגיעה קשה בנוסעים.

 

ברכבת ציינו כי לצורך האצת עבודות להקמת תשתית הרשת החשמלית בין תחנות ת"א ההגנה ות"א סבידור מרכז, יחולו שינויים בתנועת הרכבות  בקו באר שבע-ראשל"צ משה דיין-רעננה (קו הנגב המערבי), בשני הכיוונים. במהלך העבודות הקו  יפעל במתכונת מפוצלת: רכבות מתחנת רעננה מערב תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת בני ברק או בסבידור מרכז. רכבות מתחנת באר שבע מרכז דרך תחנות אשקלון, תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת יבנה מערב/תל אביב ההגנה. רכבות תפעלנה בין תחנת ראשל"צ משה דיין (קו הנגב המערבי) לתחנת תל אביב ההגנה – בשני הכיוונים.

 

לשירות הציבור יועמדו שירותי היסעים, ללא תשלום: בין תחנות יבנה מערב ות"א ההגנה, בשני הכיוונים. בין תחנות בני ברק-ת"א אוניברסיטה-ת"א וסבידור מרכז.

 

הרכבת החשמלית לירושלים // צילום: יוסי זליגר

 

סמוטריץ' כתב בטוויטר כי התוכנית לסגור את אחת משלוש מסילות הרכבת באזור תל אביב היא "אמצעי הכרחי" בכדי לסגור את הפער שנוצר במיזם חשמול הרכבות. הוא ציין כי "צמצום השירות בתקופת העבודות מגובה בהיערכות רחבה למענה תחבורתי משלים".

 

בשל סגירה זו למשל תחנות מאשדוד ישמשו גם לנוסעים לכיוון רחובות, ולא יהיו תחנות מיבנה לראשון לציון ומשם לתל אביב. בתחנת משה דיין בראשון לציון יהיו רכבות עד תל אביב ההגנה, והן תהיינה במתכונת מצומצמת. הנוסעים יצטרכו להחליף רכבת בהגנה כדי להגיע לתחנת השלום או לתחנת סבידור.

 

בזמנים שלא תהיינה רכבות בשל צמצום לוחות הזמנים, יעמדו לרשות הנוסעים שאטלים. לבאים מצפון, הרכבות יסיימו את נסיעתן בתחנת האוניברסיטה. גם אלה הבאים מבאר שבע יגיעו לתחנת ההגנה דרך לוד, או יעלו ברכבת עד יבנה ומשם בשאטלים לתל אביב.

כתבת: עדי חשמונאי // צילום: שמואל בוכריס

החל מהערב (רביעי) ייסגרו תחנות הרכבת בקיסריה-פרדס חנה, בית יהושע, נתניה ונתניה-ספיר בשל עבודות שדרוג שיימשכו עד ליום ראשון. ברכבת הסבירו כי סגירת התחנות מתבצעת כחלק מתוכנית תחזוקה שנתית, לפיה ייערכו שדרוגים והחלפות של מפלגים ומסוטים, שתפקידם להסיט את הרכבת ממסילה אחת לשנייה, לצד עבודות תקשורת לשדרוג מערכת האיתות בתחנות נתניה ובית יהושע. בשל כך קווי נהריה-תל אביב וכרמיאל-באר שבע יתחילו ויסיימו את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת חדרה מערב, ומכיוון דרום יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב סבידור מרכז.

רכבות הלילה בקו נהריה-תל אביב-נתב"ג לא יופעלו מכיוון דרום. הרכבות בקו נהריה-תל אביב-באר שבע יתחילו ויסיימו את נסיעתן מכיוון צפון בתחנת בנימינה, ומכיוון דרום יתחילו ויסיימו את נסיעתן בתחנת תל אביב סבידור מרכז. הרכבות בקווים הפרבריים, בהן בנימינה-רחובות/אשקלון ונתניה-בית שמש יתחילו ויסיימו את נסיעתן מכיוון דרום בתחנת הרצליה, ומכיוון צפון לא יופעלו כלל.

בשל העבודות, משרד התחבורה יתגבר את קווי האוטובוסים הסדירים ויוסיף קווי אוטובוס נוספים באזור השרון ותל אביב, ומחיפה לת"א יופעלו הקווים 901 ו-980 ממרכזית חוף הכרמל למסוף סבידור והתחנה המרכזית החדשה. כמו כן, הרכבת תפעיל מערך שאטלים חינמי לנתב"ג לאורך של שעות היממה, שיעבור בתחנות חדרה, נתניה ונתב"ג.

Let's block ads! (Why?)



2019-11-27 14:40:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEwODYx0gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "כאוס תחבורתי? הרכבת תבטל קווים לתל אביב - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.