Search

ומי נשלח לשמש נהג בוס? מפעילות האמר - ישראל היום

ומי נשלח לשמש נהג בוס? מפעילות האמר - ישראל היום

אין נהגי בוס? יש פיתרון יצירתי - מפעילות ההאמרים יהפכו לנהגות בוס של ראשי הענפים המשרתים בבסיס.
הפתרון שאליו הגיעו במרכז הלאומי לאימונים ביבשה בצאלים (מל"י), עבור מה שהוגדר "מחסור זמני בנהגים". ההחלטה גרמה למרמור של המפעילות ושל הקצינים - כולם בדרגת סא"ל, שאף דרשו ממפקד מל"י להתערב ולשנות את ההחלטה. חלק מהקצינים ששוחחו עם מקורביהם, ציינו כי הם לא מעוניינים בנשים שתנהגנה עבורם, בין השאר מחשש לתלונת שווא בגין הטרדה מינית. גורם המכיר את הפרשה ציין כי "הקצינים מתרעמים על כך שהם יצטרכו לנסוע לבד עם אישה ברכב בשעות לא שעות, בשטח או לביתם. אלה גברים נשואים. זה יכול לגרום לסיטואציה לא נעימה".

האמר בצאלים // צילום: יהודה פרץ

גם החיילות, שעברו הכשרה מקצועית לתפקידן, מתרעמות על ההחלטה. תפקיד מפעילת האמר קרבי הוא תפקיד המיועד, ככלל, לנשים. הכשרת החיילות לתפקיד אורכת כמה שבועות, ובמהלך שירותן הן מוצבות בבסיס צאלים שבנגב, למעט בזמן תרגילים שמתקיימים ברחבי הארץ. לפי אתר צה"ל, נתוני הקבלה לתפקיד הם פרופיל 72 ומעלה, קב"א 48 ומעלה ורישיון נהיגה אזרחי. עוד נכתב באתר צה"ל כי "מפעילי האמר קרבי הם הפנים מאחורי המלחמה הבאה.

המפעילים לוקחים חלק באימונים יבשים, טקטיים, איכותיים ומעמיקים - ביום ובלילה, בקור ובחום, וגם במצבי שטח קיצוניים". אין פלא, אפוא, שמפעילות ההאמר ששובצו כ"נהגות בוס" הביעו מורת רוח על כך שבמקום לעסוק במקצוע שעבורו הוכשרו, הן נדרשות לשמש נהגות אישיות של קצינים בבסיסן. מדובר צה"ל נמסר: "עקב מחסור זמני בנהגים צבאיים, משום חשש בטיחותי ועל מנת לפתור בעיה נקודתית, הוחלט להציב מפעילות האמר קרבי כנהגות לתקופה זמנית בלבד. נדגיש כי מדובר במספר מצומצם, שיחזרו לתפקידן בקרוב".

Let's block ads! (Why?)



2019-09-13 06:18:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjkxODM30gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "ומי נשלח לשמש נהג בוס? מפעילות האמר - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.