Search

גנץ מגיב להצעתו של נתניהו: "ניצחנו בבחירות, נקים ממשלת אחדות בראשותי" - ישראל היום

גנץ מגיב להצעתו של נתניהו: "ניצחנו בבחירות, נקים ממשלת אחדות בראשותי" - ישראל היום

ראש רשימת כחול לבן, בני גנץ, מסר הצהרה בתגובה על הצעתו של נתניהו להיפגש ולדון בהקמת ממשלת אחדות, ואמר לנתניהו: "לא בונים ממשלת אחדות עם בלוקים וספינים".

בכיר בכחול לבן אמר ל"ישראל היום" כי "הדיבור אצלנו הוא להיות מוכנים לרוטציה עם נתניהו, אבל לפניו. ואם הוא מתעקש להיות ראשון ולא תהיה ברירה, זה יהיה בתנאי שיוותר על החסינות. הציבור יכעס אם נגיע לבחירות בפעם השלישית, אנחנו נהיה מוכרחים להגיע לפיתרון, גם אם זה אומר להתגמש. החסינות היא קו אדום, על השאר יש מה לדבר".

גנץ אמר בהצהרה לתקשורת: "כחול לבן בראשותי ניצחה את הבחירות. כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר. עד כה קיבלנו 33 מנדטים ונתניהו לא הצליח להשיג את הגוש החוסם הפוליטי אליו שאף, ושבגינו גרר את כולנו לבחירות. אזרחי ישראל רצו ממשלת אחדות כבר לאחר הבחירות. אני מעוניין להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית - בראשותי. אנחנו לא ניכנע לאף תכתיב. נקשיב קשב רב לכולם, אבל לא ניכנע לאף תכתיב".

 

"בלוקים וספינים"

על המשא ומתן אמר גנץ: "המו"מ יוכוון על ידי וינוהל באחריות ובשיקול דעת. המו"מ הזה ידרוש אורך רוח, נחישות ועמידה על עקרונותינו הידועים לכולם. אין ולא יהיו קיצורי דרך. ממשלת שיתוק פוליטי לא תטיב עם האזרחים. כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים וספינים, אלא עם אחריות ורצינות".

גנץ בישיבת הסיעה // צילום: גדעון מרקוביץ'

יאיר לפיד אמר בישיבת הסיעה: "נתניהו מנסה לגרור את המדינה למערכת בחירות שלישית. הוא לא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות. בנאדם אחד מונע כרגע הקמת ממשלת אחדות ליברלית. אדם אחד. בין מה שטוב למדינה למה שטוב לאדם אחד, המדינה קודמת. אם ביבי יזוז הצידה, תהיה פה ממשלת אחדות. ממשלה עם כל מי שמאמין שצריך פה נישואין אזרחיים, ביטול חוק המרכולים, תחבורה בשבת. בלי כתבי אישום ובלי שחיתות. ולאור מה שקורה עכשיו, ממשלה שתשנה את חוק הבחירות, כדי שאי אפשר יהיה לגרור אותנו לבחירות כל שלושה חודשים".

למרות שרשמית ב"כחול לבן" מחכים לתוצאות האמת הערב (חמישי), בכחול לבן התקשו להסתיר את אושרם הבוקר, עם עדכון תוצאות האמת לפיהן זכתה המפלגה ל-33 מנדטים לעומת 31 לליכוד, והשיגו את מטרתם - להיות המפלגה הגדולה ביותר. בתווך, מבהירים מקורבי גנץ שבכחול לבן לא מתרגשים "מחנופת נתניהו לממשלת אחדות". בכיר בכחול לבן ל"ישראל היום": "נתניהו קשקשן. אנחנו לא מאמינים לו".

זחיחות בכחול לבן

בינתיים, ב"כחול לבן" זחוחים ביותר מהחיזורים של נתניהו אחריהם. ברשימה סירבו אומנם להתייחס באופן רשמי לדברי נתניהו, אך גורמים בסביבת גנץ אמרו ל"ישראל היום" כי "הניסיון של נתניהו לאחדות אתנו הוא עלוב. בני לא אהב את לחיצת היד המאולצת שלו עם נתניהו, שהגיעה 'בתיווכו' של ריבלין. הוא חושב שהוא צריך להיות ראש ממשלה לבד, ולא ראש ממשלה בשותפות עם אף אחד אחר".

בתוך כך, צוות המו"מ של כחול לבן, שפנה כבר בליל הבחירות למפלגות השמאל, ממשיך גם היום בעבודתו ובודק את השטח גם עם מפלגות הימין.

בראש צוות המו"מ הקואליציוני של כחול לבן עומד ד"ר יורם טורבוביץ, שניהל את לשכת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. עוד לוקחים חלק בצוות המו"מ: שלום שלמה, הוד בצר, הלל קוברינסקי וישראל בכר.

Let's block ads! (Why?)



2019-09-19 11:05:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjkzNDQx0gEA?oc=5

Bagikan Berita Ini

0 Response to "גנץ מגיב להצעתו של נתניהו: "ניצחנו בבחירות, נקים ממשלת אחדות בראשותי" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.